Kuřecí prso v bylinkách a parmazánu, pečená zelenina

12.12.2020

Krásně barevný zimní recept. Zelenina a kuřecí maso.


Na 2 porce budete potřebovat

2 kuřecí prsa

2 hrsti strouhaného parmazánu 

Hrst čerstvých bylinek (tymián, rozmarýn, hladkolistá petržel)

Olivový olej

Sůl, pepř


Na pečenou zeleninu

Kus dýně hokkaido

Kus celru

Kus petržele

Malou řepu

4 mrkve

2 velké stroužky česneku 

Olivový olej

Sůl, pepř


Postup

Pokud jste na redukční dietě, volte zeleninu s nižším obsahem sacharidů, čili celer a petržel, ale jinak doporučuji přidat alespoň mrkev nebo celou kombinaci.

Základní recept na přípravu kuřecích prsou naleznete v tomto receptu. Předtím je potřete olivovým olejem a obalte v bylinkách nasekaných najemno a v nastrouhaném parmazánu. Vmasírujte do masa, nebojte se přitlačit. Nechte chvíli odležet při pokojové teplotě, ale klidně můžete i přes noc v lednici. Než dáte na pánev, osolte a opepřete.

Dýni nakrájejte na plátky, mrkev podélně na čtvrtiny, celer a případně i petržel na hranolky. Zakapte olivovým olejem, promíchejte a dejte do zapékací mísy tak, aby se kousky nepřekrývali. Pečte v troubě vyřáté na 180 stupňů 30 - 40 minut, záleží na velikosti kousků. Celer by měl být lehce dohněda, bude vám víc chutnat, protože ztratí svoji ostřejší chuť.

Na pánvičce na ghí lehce orestujte 2 stroužky česneku nakrájeného nadrobno. Česnek nesmí zhnědnout, byl by hořký.

Na talíři pak zeleninu osolte, opepřete a posypte česnekem, ten dodá zelenině "šmak".